A A A K K K
для людей із порушенням зору
Тячівська громада
Закарпатська область, Тячівський район

Електронний кабінет платника – як модернізований електронний сервіс

Дата: 23.12.2021 16:44
Кількість переглядів: 473

Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов'язків, визначених ПКУ та Іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом,

зокрема, перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв'язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ), здійсненням податкового контролю, у тому числі дані оперативного обліку податків, зборів, ЄВ (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість, дані системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, а також одержання такої Інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.

 

Підпунктом 17.1.14 п. 17.1 ст. 17 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами і доповненнями (далі - ПКУ) передбачено, що платник податків має право реалізовувати через електронний кабінет права та обов'язки, передбачені ПКУ та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв'язку.

Відповідно до вимог п.п. 14.1.56 прим. 2 п. 14.1 ст. 14 розд. І ПКУ з метою реалізації платниками податків та державними, у тому числі контролюючими, органами своїх прав та обов'язків, визначених ПКУ, іншими законодавчими та нормативно-правовими актами, наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 затверджено Порядок функціонування Електронного кабінету.

Функціональні частини Е-кабінету:

  • ВІДКРИТА - загальнодоступна (вхід без ідентифікації користувача);
  • ПРИВАТНА ЧАСТИНА - особистий кабінет (ідентифікація користувача).

Вхід до приватної частини Е-кабінету:

  • з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) будь-якого надавача електронних довірчих послуг;
  • за допомогою мобільного застосунку «Дія».

Найпопулярніші сервіси Е-кабінету:

  • доступ до реєстрів (понад 12 реєстрів);
  • доступ до особистої інформації;
  • Е-чек (пошук фіскального чека);
  • подання та реєстрація електронних документів;;
  • сервіси системи електронного адміністрування (СЕА ПДВ та СЕА РПСЕ);
  • ЕК фізичні особи.

Сервіси відкритої (загальнодоступної) частини Е-кабінету:

  • перегляд інформації з загальнодоступних реєстрів (дані про взяття на облік платників податків; дані реєстру платників ПДВ; дані реєстру страхувальників; дані реєстру платників єдиного податку; дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; дані реєстру неприбуткових установ та організацій тощо);
  • пошук фіскального чека;
  • пошук акцизної марки;
  • перегляд зацікавленими особами довідок про відсутність заборгованості;
  • ознайомлення з бланками податкової звітності;
  • отримання Інформації про граничні терміни сплати податків, зборів, обов'язкових платежів;
  • отримання контактів і адрес діючих центрів обслуговування платників;
  • ознайомлення з новинами ДПС;
  • ознайомлення з інструкцією користувача.

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Е-кабінету

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) здійснюють:

  • керівник підприємства - директор (за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань);
  • бухгалтер (за даними заяви за ф. 1-ОПП);
  • уповноважена особа платника, якій делеговано право підпису податкових накладних, сервісних запитів, операцій та транзакцій системи електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ) та системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕА РПСЕ) тощо;
  • фізична особа;
  • посадова (уповноважена) особа державних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів, підприємств та організацій з використанням електронного підпису, отриманого такими посадовими особами для виконання прав та обов'язків, покладених на них відповідними органами.

Загальні сервіси приватної частини (особистого кабінету) Е-кабінету:

  • перегляд особистої інформації (реєстраційних та облікових даних);
  • перегляд стану розрахунків з бюджетом;
  • надсилання в електронному вигляді листів;
  • надсилання в електронному вигляді сервісних запитів за встановленими формами та отримання інформації;
  • подання в електронному вигляді податкової та статистичної звітності;
  • перегляд раніше поданої звітності;
  • перегляд квитанцій про приймання та обробку податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо;
  • опис Існуючих АРІ функціоналу Електронного кабінету.

Сервіси для платників ПДВ:

подання в електронному вигляді повідомлень, скарг на рішення Комісії ДПС про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН; реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування доступ до даних ЄРПН

сервіси системи електронного адміністрування ПДВ:

розрахунок суми перевищення та результату порівняння даних податкової звітності з

ПДВ та ЄРПН, / перелік операцій, зареєстрованих в СЕА ПДВ,

У перелік всіх операцій з ПДВ-рахунком (тип транзакції, загальна сума поповнення рахунку, списання коштів з рахунку, заборгованість тощо)

  • аналітичні сервіси системи автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування оцінки ступеня ризиків:

Сервіси для платників акцизного податку:

реєстрація акцизних накладних/розрахунків коригування; доступ до даних ЄРАН;

сервіси системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового: ^ перелік операцій, зареєстрованих в СЕА РПСЕ

перелік всіх операцій з ПДВ-рахунком (тип транзакції, загальна сума поповнення рахунку, списання коштів з рахунку, заборгованість тощо)

перелік акцизних складів та інформації щодо обладнання акцизного складу ^ результат зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального та показників обсягів обігу спирту етилового

Сервіси для фізичних осіб (громадян) в Е-кабінеті:

перегляд Інформації про реєстраційні дані, дані про об'єкти оподаткування;

перегляд податкових повідомлень - рішень щодо сум нарахованих податкових

зобов'язань по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,

транспортного податку та плати за землю;

подання декларації про майновий стан і доходи;

отримання відомостей про суми виплачених доходів з ДРФО;

подання заяв за ф. № 1ДР, ф. № 5ДР, копій документів сплата податків, зборів, платежів. Електронний сервіс ІпfоТах:

реєстраційні та облікові дані; стан розрахунків з бюджетом;

результати обробки документів (квитанції); виникнення податкового боргу;

терміни подання звітності та сплати податків (податковий календар); - дані з СЕА ПДВ та СЕА РПСЕЯ;

податкові накладні/розрахунки коригування;

дані автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування оцінки ступеня ризиків.

Платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків за формою №5ДР або Заяви про внесення змін до окремого реєстру Державного реєстру фізичних осіб - платників податків щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та/або номером паспорта за формою № 5ДРП.

Платникам слід знати, у разі якщо фізична особа не оновлює свої особисті дані, то у подальшому такий платник податків може зіштовхнутися з неузгодженістю: при поданні звітності до податкових органів

платник податків позбавляє себе можливості вчасно отримувати кореспонденцію від податкових органів, зокрема податкові повідомлення-рішення про сплату податків, нагадування щодо обов'язкових податків, несплата/несвоєчасна сплата яких призведе до нарахування штрафних санкцій та пені.

Отже, у разі внесення до документа, що посвідчує особу, відомостей про зміну прізвища, ім'я, по батькові, нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), платник податків повинен подати до відповідного податкового органу Заяву про внесення змін до ДРФО за ф. № 5ДР або Заяву про внесення змін за ф. № 5ДРП.

Заява за ф. №5ДР фізичною особою подається особисто або через представника до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання - до податкового органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого податкового органу.

У разі подання Заяви за ф. 5ДР через представника, необхідно пред'явити документ, що посвідчує особу представника, та документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопію, а також довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку.

Для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

В електронному вигляді заява за ф. № 5ДР подається через меню «ЕК для громадян»/«Облікова картка фізичної особи - платника податків. Форма ІДР/Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків. Форма 5ДР » приватної частини Електронного кабінету, а також через офіційний вебпортал ДПС, при цьому платник податків самостійно обирає Центр обслуговування платників, де бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, в електронному вигляді.

Для приєднання до заяви ф. №5ДР сканованих копій документів, що посвідчують особу та Інших документів, які підтверджують зміни облікових даних, платнику необхідно використати закладку «Додатки» та обрати «Документ довільної форми».


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Чи переглядаєте ви YouTube -канал Тячівської громади?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь