З 1 вересня 2023 року всім абонентам КП «Водоканал» нараховуватиметься плата за абонентське обслуговування
З 1 вересня 2023 року всім абонентам КП «Водоканал» Тячівської міської ради , що користуються послугами централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, нараховуватиметься плата за абонентське обслуговування, розмір якої становитиме:
Абонентська плата за обслуговування АБОНЕНТА (власника особового рахунку) – корис-тувача централізованим водопостачанням, з яким укладено індивідуальний договір про надання комунальних послуг, або від його імені укладено індивідуальний договір на постачання питної води на потреби багатоквартирного будинку – 16,50 грн. з ПДВ на одного абонента за місяць без врахування обсягу спожитої послуги.
Абонентська плата за обслуговування АБОНЕНТА (власника особового рахунку) – корис-тувача централізованим водовідведенням, з яким укладено індивідуальний договір про надання комунальних послуг, або від його імені укладено індивідуальний договір на водовідведення стоків з багатоквартирного будинку – 14,94 грн. з ПДВ на одного абонента за місяць без врахування обсягу спожитої послуги.
Разом - 31,44 грн. з ПДВ за одного абонента в місяць
Плата за абонентське обслуговування визначена Законом України «Про житлово-комунальні послуги» в редакції від 09.07.2023р., та пунктом 11 частини першої Статті 1 Закону № 1060- IX від 03.12.2020р. відповідно до якого «АБОНЕНТСЬКА ПЛАТА ЗА ОБСЛУГОВУВАННЯ – платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір), що включає витрати виконавця на збут продукції (послуг), пов’язані з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обліком та банківсько-касовими операціями щодо приймання плати від споживачів, створення, облік та зберігання інформації по кожному з абонентів кожної комунальної послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води (у разі їх наявності у будівлі споживача), а також за виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньо будинкових систем водопостачання та водовідведення, у тому числі обслуговування розподільчих лічильників, що стоять безпосередньо в приміщенні абонента)";
Плата за абонентське обслуговування визначається виконавцем комунальних послуг за їх фактичними витратами у розрахунку на 1 абонента щомісяця . Тобто плата за абонентське обслуговування розраховується не за обсяги спожитих послуг, а в розрахунку на одного абонента та виставляється в квитанції на оплату окремим рядком, разом із сумою оплати за спожитий обсяг послуг за тарифом.
Плата за абонентське обслуговування не є комунальною послугою, тому, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг» держава регулює її граничний рівень , який у 2023 році становить 38,07 грн./міс. разом з ПДВ з одного абонента за одну комунальну послугу. Тобто для послуг що надає КП «Водоканал», граничний розмір абонплати з кожної послуги становить:
Абонплата за обслуговування абонента що користується послугами централізованого водопостачання не може перевищувати 38,07 грн./міс. разом з ПДВ;
Абонплата за обслуговування абонента що користується послугами централізованого водовідведення не може перевищувати 38,07 грн./міс. разом з ПДВ;
Розрахунковим періодом є календарний місяць. Термін оплати аналогічний терміну оплати за спожиті комунальні послуги – до 20 числа місяця, наступного за розрахунковим.
Слід врахувати, що кошти за централізоване водопостачання, водовідведення та плату за абонентське обслуговування приймають на один банківський рахунок, тому, в разі неповної оплати, оператором (касиром), спочатку буде прийнято на рахунок і зараховано, як погашення грошових зобов’язань споживача з оплати за абонентське обслуговування, а потім, кошти, що залишилися будуть зараховані на погашення боргу за спожиті послуги пропорційно нарахуванню.
ВАЖЛИВО МАТИ НА УВАЗІ !
У витратах, сформованих при вирахуванні поточного тарифу за централізоване водопостачання та централізоване водовідведення відсутні витрати на збут. Ці витрати увійшли до плати за абонентське обслуговування і зокрема складаються з наступних витрат:
укладення договору із споживачем на постачання комунальних послуг;
здійснення розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами;
нарахування та стягнення плати за спожиті комунальні послуги;
амортизація основних засобів та нематеріальних активів, що зайняті в процесі створення, обробки, обліку, архівування, зберігання інформації, що пов’язана із обслуговуванням споживачів;
ведення системного обліку абонентів (підтримання в робочому та актуальному стані індивідуальних даних споживачів, індивідуальних договорів, технічної документації, облік і контроль періодичної повірки розподільчих лічильників що є у споживача).
оплата праці працівників, які щоденно зайняті виключно обслуговуванням абонентів (бухгалтер, зайнятий розрахунками із споживачами, касир, контролер водоканалу, спеціаліст із договірної роботи – працівник відділу збуту).
відрахування із фонду оплати праці працівників відділу збуту до соціальних фондів;
витрати на зв’язок відділу збуту (у тому числі послуги з доставки квитанцій споживачам);
послуги сторонніх організацій з метою консультування, ремонту, реклами, тощо;
витрати на придбання розхідних матеріалів для оргтехніки, малоцінних предметів та канцелярських виробів для відділу збуту;
витрати на обслуговування, ремонт, заміну, повірку комерційних вузлів обліку питної води;
Несплата абонентського обслуговування і, як наслідок, утворення боргу, може призвести до відмови у призначенні субсидії. Крім того, згідно з чинного законодавства, передбачена можливість припинення надання послуг з водопостачання та водовідведення споживачам.
Адміністрація КП «Водоканал»
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)