Чи телефонують медичні працівники пацієнту, аби отримати підтвердження дій в ЕСОЗ?
Останніми днями в інформаційному просторі з’явилися публікації, що швидко поширюється про те, що лікарі та медсестри зв'язуються з пацієнтами та запитують підтвердження на ті чи інші дії лікаря в електронній системі охорони здоров'я (ЕСОЗ).
❓️Чи телефонують медичні працівники пацієнту, аби отримати підтвердження дій в ЕСОЗ?
✅️ Так, існують процеси, у яких медичному працівнику необхідно отримати підтвердження тієї чи іншої інформації у пацієнта. При цьому отримати таке підтвердження можливо не обов'язково відвідуючи лікаря.
👨⚕️Так, зокрема, лікар може особисто зателефонувати пацієнту або ж звязатися іншими засобами телекомунікації (через месенджери) у разі:
✔️ якщо в процесі проведення верифікації лікарем виявлено, що у персональних даних пацієнта допущено помилку або неточність ➡️лікар по телефону уточнить, чи актуальні дані пацієнта та за потреби – змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.
❗️Зверніть увагу, що в ЕСОЗ не передбачена жодна “тимчасова перереєстрація” та її підтвердження через СМС.
➡️Рекомендації: що робити, якщо вам телефонує людина, яка представляється
медичним працівником?
📌 Переконайтеся, що вам телефонує ваш сімейний лікар чи його представник (реєстратор закладу або медична сестра/брат).
Якщо це дійсно ваш лікар чи його представник – обговоріть із лікарем, для чого потрібне підтвердження даних. Перевірте свої смс-повідомлення та viber від відправника “ESOZ” та назвіть лікарю відповідний код.
📌 Якщо ви не знаєте даних свого лікаря чи маєте певні сумніви – запитайте, з якого медичного закладу вам телефонують, і зателефонуйте туди самостійно, використовуючи офіційний номер (наприклад, з сайту лікарні).
📌 Якщо все ще маєте сумніви, зверніться на прийом до свого сімейного лікаря особисто та за нагоди – познайомтеся із ним. Лікар пояснить вам необхідність, чому потрібно підтвердити ваші дані.
⚠️ Пам’ятайте: справжній медичний працівник не проситиме вас надати інформацію про банкові паролі чи фінансові дані.
❓️У яких випадках пацієнт отримує СМС?
▪️при реєстрації в ЕСОЗ або оновленні персональних даних – для підтвердження введених даних та номера телефону;
▪️при поданні декларації лікарю – для підтвердження вибору лікаря;
▪️при створенні плану лікування – для підтвердження створення плану у ході лікування хронічних захворювань;
▪️при запиті доступу до медичних даних пацієнта – для підтвердження доступу лікаря до певних медичних записів пацієнта;
▪️при отриманні е-направлення;
▪️при формуванні е-рецепта;
▪️при формуванні медичного висновку про тимчасову непрацездатність (для е-лікарняного).
ℹ️ Національна служба здоров'я України звернулася до Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, а також до проєкту BRAMA щодо спростування опублікованих повідомлень, а також передала інформацію про випадки, коли лікар може телефонувати пацієнту та запитувати код підтвердження.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)